1. BAMBALINA – País Valenciá “Kiti Kraft”

PABELLON 6 Azaroak 25 noviembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: Familiarra 7 urtetik aurrera / familiar a partir de 7 años
Iraupena / Duración: 55’
Hizkuntza / Idioma: Hitzik Gabe / Sin texto
Lekua / Lugar: Pabellón 6
Data / Fecha: Azaroak 25 noviembre
Ordua/ Hora: 18:00
https://vimeo.com/bambalina/teaserkitikarft

 

Ikuskizuna
Kiti Kraft olerki bisuala da, plastikari dagokionez, irudi oso aberatsak dituena. Musika eta kantua maite dituen txotxongiloaren bizitza du ardatz. Bidaia miresgarria, txotxongilolarien eta bihozdun txotxongiloen eskutik. Kantaren bidez barre eta amets egiten duten mintzoak.
Gauza apalekiko maitasunaz ari den antzerkia; besteenganako konpromisoa lantzen duen antzerkia.
Azpimarratzekoak dira originaltasun plastikoa eta antzezleen nortasun eszeniko erakargarria: txotxongilolariena, abeslariena, musikariena, aktoreena. Unibertso bizi hori osatzen duten objektuen baitatik jaiotzen da musika, eta maiz txotxongiloek eurek jotzen dituzte musika tresnak.

El Espectáculo
Kiti Kraft es un poema visual compuesto de imágenes de gran riqueza plástica que discurre por la vida de un títere que ama la música y el canto. Un hermoso viaje de la mano de unos titiriteros y del corazón de sus títeres. Voces que ríen y sueñan cantando.
Teatro que habla del amor a las cosas sencillas y del compromiso con los demás.
Sorprende por su originalidad plástica y la atrayente personalidad escénica de sus intérpretes: titiriteros, cantantes, músicos, actores. La música nace de los mismos objetos que conforman un universo sorprendentemente vivo. Muchas veces son los propios títeres quienes tocan los instrumentos.

Konpainia
Ia 40 urteko historia duen konpainia da Bambalina. Konpainia beti bereizi izan da, txotxongiloen kodigoa beste disziplinetara ireki nahi izateagatik eta dramaturgia biziz garatutako proposamenak aurkeztu diztuzte, beste arte bisual batzurekin ahaidetuz. Bere bide luze honetan, literatur eta musika errepertorioko izenburuak eszena jarri ditu: Pinotxo, Quijote, Ulises, Begerac-eko Cyrano, Alicia, El Retablo de Maese Pedro, Soldaduaren istorioa, ¡Hola Cenerentola! eta Carmen eta Notre Dameko konkorduna esaterako. Baina, linea pertsonalagoan mugitzen diren proposamenak ere garatu ditu: El jardín de las delicias, Pasionaria, La Sonrisa de Federico García Lorca, El cielo en un estancia, Kraft, La mujer irreal, Cosmos, Petit Pierre edo Cubos.

La Compañía
Compañía con casi 40 años de historia, Bambalina siempre ha destacado por la voluntad de abrir el código de los títeres hacia mundos claramente interdisciplinares y han presentado propuestas con una dramaturgia viva, emparentada con otras artes visuales. En su larga trayectoria, la compañía ha puesto en escena algunos títulos emblemáticos del repertorio literario y musical universal como Pinocho, Quijote, Ulises, Cyrano de Bergerac, Alícia, El Retablo de Maese Pedro, Historia del Soldado, ¡Hola, Cenerentola!, Carmen y El jorobado de Notre Dame. También ha desarrollado una línea de creación más personal con propuestas como El Jardín de las delicias, Pasionaria, La Sonrisa de Federico García Lorca, El cielo en una estancia, Kraft, La mujer irreal, Cosmos, Petit Pierre o Cubos.


2. JAVIER ARANDA – Aragón “Parias”

PABELLON 6 Azaroak 26 noviembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: Helduak / Adultos
Iraupena / Duración: 60’
Hizkuntza / Idioma: Hitzik Gabe / Sin palabras
Lekua / Lugar: Pabellón 6
Iraupena / Duración: 60’
Hizkuntza / Idioma: Castellano
Data / Fecha: 26 noviembre
Ordua/ Hora: 19:00

Ikuskizuna
Parias helduentzat propio prestatutako txotxongilo ikuskizuna dugu. Bertan, txotxongilolariaren eta panpinaren arteko harremana intimitate maila ikaragarrira heltzen da. Hunkitzeko moduko mailara, alegia.
Parias emanaldian txotxongiloak sinbolo bihurtzen dira: gizakiaren endekapena eta bazterketa islatzen dute, euren istorioek emozioak sorrarazten dituzte, eta emozio horiek hainbat gauza pizten dute gugan, tartean, bizirik gaudenaren jabetza eta irizpide moralak baditugunaren bermea. Hunkidura eta hausnarketa eragiten du Pariasek.
Parias lanak antzerki klasikoaren gaiei eta bideei heltzen die, eta eszenatokiari bere funtzio soziala itzultzen dio.
Parias, txotxongilo lan bat ez ezik, oreka puntu bat da. Oreka puntu bat, artearen eta samurtasunaren artean. Bikain prestaturiko jakia inondik inora.

El Espectáculo
Parias es un espectáculo de títeres por y para adultos donde la relación entre el muñeco y el titiritero llega a un grado de intimidad que estremece.
En Parias los títeres son el símbolo brillante de la degradación y la marginación del ser humano, sus historias despiertan emociones que nos hacen tomar consciencia de que aún estamos vivos y tenemos criterios morales. Parias conmueve y obliga a la reflexión.
Parias retoma temas y vías del teatro clásico, le devuelve al escenario su función social.
Parias es un punto de equilibrio en forma de obra de títeres entre la ternura y el arte, cocinado con un gusto exquisito.

Konpainia
JAVIER ARANDA aktore eta txotxongilolariak Zaragozako Antzerki Eskolan ikasi zuen. 20 urtetik gora darama lanean hainbat konpainiatan: Teatro del Temple, Teatro Arbolé, Teatro Gayarre, Centro Dramático de Aragón… Zenbait laburmetraietan hartu du parte. Aktore eta txotxongilolari jarduna tartekatzen ditu. Bere konpainia propioa sortzea izan da ibilbide luze horren errematea.

Sariak
Epaimahaiaren Aipamen Berezia, Huescako Nazioarteko Antzerki eta Dantza Jaialdian, unibertso oso bat eta baliabide gutxi behar duen mezua sortu izanagatik
2. ikuskizun onenari emandako saria, BADARÁN QUE HABLAR Jaialdian, Badarán 2015

La Compañía
JAVIER ARANDA, actor y titiritero, se formó en la Escuela de Teatro de Zaragoza. Lleva trabajando más de 20 años con distintas compa- ñías teatrales: Teatro del Temple, Teatro Arbolé, Teatro Gayarre, Centro Dramático de Aragón… Ha participado en diversos cortome- trajes. Alterna la labor como actor con el trabajo como titiritero. Una larga trayectoria que culmina con la creación de su propia compañía.

Premios
Mención Especial del jurado en la Feria Internacional de Teatro y Danza de Huesca por su facilidad para construir un universo y un mensaje con unos pocos medios
2º premio al mejor espectáculo en el certamen BADARÁN QUE HABLAR, Badarán 2015


3. TEATRO DE LA PLAZA Y TEATRO POR UM TRIZ – Brasil
“Aguas de l’avar”

Funicular ARTXANDA Azaroak 26 noviembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: Familiarra / Familiar
Iraupena / Duración: 48’
Hizkuntza / Idioma: Hitzik Gabe / Sin palabras
Lekua / Lugar: Triangulo de calle en funicular ARTXANDA
Datak / Fechas: Azaroak 26 noviembre
Ordua / Hora: 12:00

 

Ikuskizuna
Urrearen bila dabilen zientzialari talde batek, gorriak ikusi ondoren, ura topatuko du. Ura da elementu nagusia. Ura da bizitza sortzeko gai (eta, zergatik ez, “artea” sortzeko gai). Likido preziatuari eustea, ordea, ez da lan erraza, izan ere, errukirik gabeko izaki batek gordetzen baitu. Izaki hori, ura berreskuratzeko, pilatzeko eta zaintzeko, edozer egiteko gauza da.
Kalerako ikuskizun musikala da, uraren eta elementu hidraulikoen aukera dramatikoak eta soinu bereziak baliatzen dituena. Ia hitzik erabiltzeke, ikuskizun honetan animazio antzerkiaren teknika anitz nahasten dira, antzerkiarekin eta musikarekin nahastu ere. Horrek bide ematen die haurrei bisualki oso indartsuak diren giro dramatikoez gozatzeko. Istorio xume honetan, aktore-txotxongilolariek ikuskizun aparta garatzen dute, ume zein helduei apal bezain garrantzitsua den mezua helaraziz: baliabide naturalen erabilera eta gainerabileraz hausnartzearen premia.

El Espectáculo
Un grupo de científicos-buscadores de oro, después de muchas penalidades encuentran agua, elemento vital capaz de generar vida (y también, porque no “arte”). Pero no será fácil conservar el preciado líquido, porque se encuentra en un territorio firmemente custodiado por un ser sin piedad que hará cualquier cosas para recuperarla, acumularla y guardarla para beneficio propio.
Se trata de un espectáculo musical de calle donde se exploran las posibilidades dramáticas y sonoras del agua y de los elementos hidráulicos. Casi sin utilizar la palabra, en el espectáculo se mezclan distintas técnicas de teatro y formas animadas, actuación y música, que permite a los niños disfrutar de momentos de clima dramático visualmente potentes. Con esta trama simple los actores titiriteros desarrollan un espectáculo que envuelve a niños y grandes transmitiéndoles un mensaje simple pero importante, un aviso sobre la necesidad de repensarnos el uso y abuso que hacemos de los recursos naturales.


4. MICHELE CAFAGGI – Italia “El hombre de la lluvia”

Funicular de Artxanda Azaroak 26 noviembre
SALA BBK Azaroak 27 noviembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: Familiarra 3 urtetik aurrera / familiar a partir de 3 años
Iraupena / Duración: 60’
Hizkuntza / Idioma: Hitzik Gabe / Sin palabras
Lekua / Lugar: Funicular de Artxanda
Data / Fecha: Azaroak 26 noviembre
Ordua / Hora: 12:00
Lekua / Lugar: SALA BBK
Data / Fecha: Azaroak 27 noviembre
Ordua / Hora: 11:00 eta 18:00
https://www.youtube.com/watch?v=LFYJ_jKR1nI

Ikuskizuna
“Barruan euria egiten duen lekua. Horixe da fantasia”.
Ikuskizun komiko eta magikoa, bidaia miresgarria eta bisuala, gauza txikien magiaz, urez eta xaboiez beterik.
Euria ari du, leihoa zabalik dago, eta aterkia behar den etxean…
Ezusteko galanta: blai eginda dagoen gizaki txiki bat. Doministiku egin du, eta xaboi burbuila bat utzi du. Edo bi, edo hiru, edo asko… Xaboizko burbuila pila. Baina, zer gertatzen da? Etxea tamaina askotako burbuilaz bete zaigu: badira txikiak, badira erraldoiak, apartsuak, kristala bezain gardenak. Artean, atertu egin du. Laster elurra dator. Aaatxis!

El Espectáculo
“La fantasía es un lugar donde llueve dentro”.

Un espectáculo cómico y mágico, un viaje alucinante y visual acompañado por la magia de las pequeñas cosas y espectacular con agua y jabón.
Está lloviendo, la ventana está abierta y en el hogar se necesita paraguas…
Qué extraño un pequeño hombre completamente empapado: estornuda y deja una burbuja de jabón. Dos, de hecho, de hecho, muchas burbujas de jabón. ¿Pero qué sucede? La casa se llena de burbujas de todos los tamaños, pequeños y gigantes, espumosas y transparentes como el cristal. Mientras tanto, la lluvia deja de caer. Y pronto caerá incluso nieve. Aaachú!

Konpainia
Michele Cafaggi pailazo eta aktore italiarra da, Milanen kokatua, baina mundu osoan barrena lan egiten duena. Italian eta Frantzian ikasi zuen burbuila erraldoien sorkuntza. 1993tik, munduan barrena dabil, antzerkiekin, gaztetxeekin, zahar-etxeekin, kartzelekin, eskolekin, haurtzaindegiekin eta ospitaleekin elkarlanean. 4 kontinentetara eraman ditu bere lanak, 20 nazio baino gehiago zapaldu duelarik. Kalean, antzokietan, telebistan eta ikuslea dagoen leku orotan antzez dezake.
2016an Italiako “Franco Enriquez” sari nazionala jaso zuen pailazo, aktore eta mimorik onena izateagatik: “Poesiaz beteriko antzerkiak eta xaboi burbuilek begiak eta bihotzak harrapatzen dituzte, emanaldi eleganteak egiten ditu oso, liluragarriak, aberatsak, hunkigarriak; ikerketa eta heldutasun sakonaren emaitza direnak. Sarri elkarlanean aritzen da umeen aldeko ekintzetan.

La Compañía
Michele Cafaggi es un payaso y actor italiano afincado en Milan, pero que trabaja en todo el mundo. Ha estudiado en Italia y Francia durante muchos años para desarrollar la técnica de burbujas gigantes. Desde 1993, trabaja alrededor del mundo, colaborando con teatros, centros de juventud, residencias de ancianos, cárceles, colegios, guarderias y hospitales. Ha llevado sus espectáculos a los 4 comtinenetes y a más de 20 países. Puede actuar en la calle, en teatros en televisión y en cualquier sitio donde halla público.
En 2016 recibió el premio nacional italiano “Franco Enriquez” como mejor Payaso, actor y mimo: “Su teatro y sus pompas de jabón llenas de poesçía capturan las miradas y corazones ancianos, sus espectáculos son siempre elegantes, cautivadores, emocionantes, ricos, son el resultado de una profunda investigación y una madurez del actor-mimo. Su arte está a menudo siponible para acciones de caridad para niños.


5. ZERO EN CONDUCTA – Barcelonal “Allegro ma non troppo”
(o…¿si el amor es ciego, por qué nos mira?)

“LA FUNDICION” (Deusto) Azaroak 28 noviembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: : Familiarra 7 urtetik aurrera / familiar a partir de 7 años
Iraupena / Duración: 50’
Hizkuntza / Idioma: Hitzik Gabe / sin texto
Lekua / Lugar: “LA FUNDICION” (Deusto)
Data / Fecha: Azaroak 28 noviembre
Ordua/ Hora: 20:00
https://vimeo.com/81587899.

Ikuskizuna
Batzuetan maitasuna itsua da eta beste batzuetran… maiteminduenak ikusezinak dira. “Allegro ma non troppo” ez da istorio bat zanbait baizik. Laztan baten istoria, flexo baten abenturak bere argiaz argiztaturik bere maitiari idazteko, ikusten uzten ez dan bainan bai sentitzen uzten dan izaki misteriotsua… Pieza hauek guztiak bikote bat, hainbesteko dantzatzea, korapilaturik bukatzen den mosaiko bat eratzeko.

El Espectáculo
Unas veces el amor es ciego y otras… los amantes son invisibles. “Allegro ma non troppo” no es una historia: son varias. La historia de una caricia, las peripecias de un flexo para escribirle a su amor iluminado por su propia luz, las vivencias de un misterioso ser que no se ve pero que se deja sentir… Todas estas piezas para formar un mosaico en el que una pareja, de tanto bailar, acaba por enredarse.

Konpainia
Gorputz txontxongiloak, objektuak, dantza eta mimoa, bere aukera guztiak aberazteko aurkitzen dira. Hizkuntza bisualan berezko estilo bat sortzeko asmoan, keinua eta txontxongiloak esploratzen dituen antzerki projektu bat da. 2011n Bartzelonan, Pepe Otalen tailerean jaiota bigarren lana aurkezten dute.

La Compañía
Títeres corporales, manipulación de objetos, danza y mimo corporal, se encuentran para enriquecer todas sus posibilidades. Proyecto teatral que explora el gesto y los títeres para crear un estilo propio en el lenguaje visual . Nacido en Barcelona en el 2011 en el taller de Marionetas de Pepe Otal presenta su segunda propuesta.


6. TITERES ETCETERA – Granada
“La caja de los juguetes”

SALA BBK Azaroak 28 noviembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: : Familiarra / familiar
Iraupena / Duración: 50’
Hizkuntza / Idioma: Gasteleraz / Castellano
Lekua / Lugar: SALA BBK
Data / Fecha: Azaroak 28 noviembre
Ordua/ Hora: 18:00
https://vimeo.com/35432978

Ikuskizuna
Claude Debussy eta André Helléaren La boîte à joujoux, eta Claude Debussy-en The children’s corner musika-lanetan oinarriturik. Bi anai-arreba, urte luzeen ondoren elkar ikusi gabe, bere aitaren altxorrak gordetzen dituen sotoan biltzen dira. Aita, jostailu-eraikitzaile bezala bizimodua ateratzen zuen musikoa zen.
Jostailuetako unibertsotik inspirazioia hartuta, ikuskizunerako joan den medeko 20 eta 30 urteetako jostailutatik aurrera txontxogiloak diseinatu dituzte. Familiaren memoriaren gainean, gure aitona-amonek eta gurasoek oinoredetzan uzten dizkiguten objetu eta oroipenen balioaren gainean ikertzen du antzerkilanak, gure genetika emozionalaren parte diren altxor txiki horiek. Lanz eta Etcéteraren bertsio honek baditu piano-jotzaile bat, haize-boskotea, aktoreak eta txontxongiloak; jostailu bizidun kantitate handiaqrekin lagundutako aurkesten dute hau gustia, haurtzarora itzultzea eragingo digutela. Samurtasunaz, ezusteez eta umoreaz kargatutako ikuskizuna.

El Espectáculo
A partir de las obras musicalesde Claude Debussy y André Hellé, y The little negro de Claude Debussy. Dos hermanos, después de largos años sin verse, se reúnen en el sótano que alberga los tesoros de su padre, un músico que se ganaba la vida como constructor de juguetes.
Inspirado en el universo de los juguetes. Para el espectáculo han diseñado títeres a partir de juguetes de los años 20 y 30 del pasado siglo. El montaje indaga sobre la memoria familiar, el valor de los recuerdos y objetos que nos legan nuestros abuelos y padres, esos pequeños tesoros que forman parte de nuestra genética emocional. Esta versión de Lanz y Etcétera cuenta con un pianista, un quinteto de viento, actores y títeres; todo esto acompañado de una gran cantidad de juguetes animados que nos harán volver a la infancia. Un espectáculo cargado de ternura, sorpresas y humor.

Konpainia
Granadan Enrique Lanz-etik eta Fabiola Garrido-tik sortu zen 1981ean. Bikaintasunak eta bere lanaren aldakortasunak Espainiako antzerki garaikidearen erreferentea bihurtu dute. Bere lana zorroztasunaren eta abangoardiaren sinonimoa da.
Eceterak estreinatu dituen ikuskizunen artean nabarmentzen dira: Sypnosis(1985),Trans (1990), Pedro y el lobo(1997), La serva padrona(1998), Historia de Babar el elefantito (2001), Soñando el carnaval de los animales(2004), El retablo de maese Pedro (2009), La caja de los juguetes(2009), El alma del pueblo (2013), El sastrecillo valiente (2013). Antzerkilan hauek publiko eta kritikaren aldetik arrakasta esanguratsua izan dituzte, eta hogei herrialdetan zehar bidaia egiten, txotxongilo eta musika nazioarteko jaialdi garrantzitsuenetan aurkezteko aukera emanez, baina ere Espainiako estzenaren izen handieneko antzokietan jokatuz.
2014n Hezkuntza, Kultura eta Kirola Ministerioak Haurtzarorako eta Gaztarorako Arte Eszenikoetako Saria Nazionala eman zien “kalitateagatik eta txotxongilo tradizional eta garaikidearen eremuko ibilbide zabalean bere sorreren berrikuntzagatik”

La Compañía
Fue fundada en 1981 en Granada, por Enrique Lanz y Fabiola Garrido. La excelencia y versatilidad de su trabajo la han convertido en un referente del teatro contemporáneo español. Su obra es sinónimo de rigor y vanguardia.
Etcétera ha estrenado diferentes espectáculos entre los que destacan: Sypnosis(1985),Trans (1990), Pedro y el lobo(1997), La serva padrona(1998), Historia de Babar el elefantito (2001), Soñando el carnaval de los animales(2004), El retablo de maese Pedro (2009), La caja de los juguetes(2009), El alma del pueblo (2013), El sastrecillo valiente (2013). Estas creaciones han conocido un significativo éxito por parte del público y la crítica, que les ha permitido presentarse en los más importantes festivales de títeres y música a nivel internacional, viajando por una veintena de países, actuando además en los teatros de mayor renombre de la escena española.
Debemos destacar, por su repercusión pública, la colaboración con el Gran Teatre del Liceu de Barcelona durante doce temporadas, donde ha presentado cuatro de sus espectáculos, y con el Teatro Real de Madrid, donde ha presentado cinco de sus obras en siete temporadas.
En 2014, el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte le otorgó el Premio Nacional de Artes Escénicas para la Infancia y la Juventud por “la calidad y la innovación de sus creaciones a lo largo de una amplia trayectoria en el ámbito del títere tradicional y contemporáneo”.


7. VERONICA GONZÁLEZ – Argentina / Italia
Erase una vez…dos pies”

Funicular de Artxanda Azaroak 26 noviembre
HARROBIA Azkena Azaroak 29 noviembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: Familiarra 4 urtetik aurrera / familiar a partir de 4 años Iraupena / Duración: 50’
Hizkuntza / Idioma: Hitzik Gabe / sin texto
Lekua / Lugar: HARROBIA
Data / Fecha: Azaroak 29 noviembre
Ordua/ Hora: 11:00 eta 18:00
https://www.youtube.com/watch?v=0YlX6OrqkPI

 

Ikuskizuna
“Hezur-haragizko txotxongilo” horiek, musikaren laguntzaz, umorez, fantasiaz, erritmoz eta kolorez betetako antzezpena eskainiko digute.
Keinuzko antzerkiaren nazioarteko ikuskizuna da honako hau, adin guztietarako aproposa. Figura antzerkia, non azpimarratzekoa baiten gorputzeko hainbat zati txotxongilo moduan erabiltzeko abilezia: oinak, belaunak, eskuak, e.a. Ikuskizun dibertigarria benetan, haur zein helduen gozagarri.

Espectáculo
Estas “marionetas de carne y hueso” interpretan con música y un sutil toque de humor escenas ricas en fantasía, ritmo y color.
Se trata de un espectáculo internacional de teatro gestual apto para todas las edades. Teatro de Figura en el que destaca la utilización como marionetas de distintas partes del cuerpo: pies, rodilla, manos,etc. Con lo que consigue unos espectáculos divertidos que asombran a niños y grandes.

Konpainia
Verónica González artista eklektikoa dugu. “Oin bat taulan jarri bezain pronto” atzematen du ikusleen arreta. Antzerkia oinekin teknikari esker, Verónicak bere pasio nagusiak uztartzen ditu: antzerkia, txotxongiloak, musika, keinuzko mintzaira eta ikuslearekiko bat-bateko harremana. Harrigarria da emakume bakarlari hau taula gainean ikustea, apartekoa da haren iaiotasuna, naturaltasuna. Eszenatokia betetzen du bere gorputzetik irteten diren pertsonaia ezin bereziagoekin: oinekin, eskuekin, hankekin, buruarekin, eta bereziki, bihotzarekin. Arte modu bakarra bezain dibertigarria, mundu osoko ume eta ez hain umeek erruz txalotu dutena.

La Compañía
Verónica González es una artista ecléctica capaz de atrapar al público tan pronto como “pone un pie” en el escenario. Gracias a la técnica del Teatro con los pies Verónica une sus grandes pasiones: el teatro, los títeres, la música, el lenguaje gestual y la comunicación espontánea con el público. No es habitual ver actuar a una mujer solista, con tanta naturalidad y maestría, llenar la escena con bizarros personajes que nacen literalmente de su cuerpo: pies, manos, brazos, piernas, cabeza y sobre todo corazón al servicio de un arte único y divertido aplaudido por niños y adultos de todo el mundo.


8. TEATRO POR UM TRIZ – Brasil “Pinocho Etc. y tal”

CMD REKALDE Azaroak 30 noviembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: Familiarra / familiar
Iraupena / Duración: 50’
Hizkuntza / Idioma: Gasteleraz / Castellano
Lekua / Lugar: CMD REKALDE
Data / Fecha: Azaroak 30 noviembre
Ordua / Hora: 11:00 eta 18:00

Ikuskizuna
Gizaki bilakatu nahi zuen egurrezko panpinaren istorioa kontatzen digu, modu originalean, “Companhia Teatro Por Um Triz” taldearen egokitzapen honek. Aroztegi batean gertatzen da ikuskizuna. Lau arotzek, lan faltagatik eta zailtasun ekonomikoengatik arduratuta, eskaera bitxi bat jasotzen dute: egurrezko panpin bat eraikitzea. Panpina egin ahala, Pinotxoren istorioa datorkie gogora, Gepetok egin zuen panpinarena hain zuzen, eta ikusleei kontatzea erabakitzen dute. Istorioko panpinaren moduan, arotzek eginiko Pinotxoak ere bizia hartzen du. Bere sortzaile-maneiatzaileen eskuetan, Pinotxok mundua ezagutzeko grina adierazten du. Gezurra eta harreman makurrak ezagutzen ditu, baita harreman zintzoak ere. Ikasi eta hazi besterik ez du nahi, benetako mutiko bat bezala. Collodiren kontakizunak, beste behin ere, argi uzten du bere unibertsaltasuna eta denborarik eza.

El Espectáculo
La aventura de un muñeco de madera que quería ser una persona es contada, en forma original, en esta adaptación de la “Companhia Teatro Por Um Triz”. El espectáculo sucede dentro del ambiente de una carpintería. Cuatro carpinteros, preocupados con la falta de trabajo y pasando por dificultades financieras, reciben un encargo inusual: construir un muñeco de madera. Mientras construyen el muñeco se acuerdan de la historia de Pinocho, el muñeco hecho por Gepeto, y deciden contársela al público. Así como el muñeco de la historia, el Pinocho construido por los carpinteros también cobra vida. En las manos de sus creadores- manipuladores, Pinocho va revelando su voluntad de descubrir el mundo. Descubre la mentira y las relaciones movidas por interés, pero también, las relaciones verdaderas y afectivas. Muestra que sólo quiere aprender y crecer como cualquier chaval de verdad.

Konpainia
“Companhia Teatro Por Um Triz” 1996an sortu zen. Campinas Estatuko Unibertsitateko (UNICAMP) Arte Eszenikoetan diploma jasotako aktoreek fundatu zuten, eta haur eta gazteentzat lan egiten du, haurren adimena eta sentiberatasuna errespetatuz betiere. Haurrentzako klasikoen berrirakurketak ditu errepertorioan. Ipuin herrikoiak eta gaur egungo arazoak lantzen ditu, umorea, kritikotasuna erabiliz, baita Animazio Antzerkiko baliabideak ere.
Viva Máquina izan zen euren estraineko lana. Animazio Antzerkiko Nazioarteko Jaialdia ireki zuten lan horrekin, SESC – SÃO PAULOren produkziopean, 1996ko ekainean.
Hogei urtetako ibilbidean, taldeak haurrentzako ikuskizun ugari egin ditu, besteak beste, Jugando a las Escondidas con Lobato, taldearen jatorrizko testu eta guzti. Monteiro Lobato idazle garrantzitsuaren bizitzan eta lanean hartzen du oinarri, Brasilgo haur literaturaren aitzindarian hain zuzen. El Coronel y el Curupira ikuskizunak folklore brasildarraren mitoak eta kondairak ditu mintzagai. Doña Tierra, ingurugiroari buruzko lana. Almanaque de Mentira, jolasen munduan gertatzen den abentura eszenarazten duena. Pinocho Etc. y Tal, Carlo Collodiren Pinotxoren abenturak klasikoaren berrirakurketa, no Bunraku antzerkiaren objektuak eta maskarak erabiliz. El misterio del zapato que falta, haurren klasikoen berrirakurketa bat, objektuen antzerkia baliatuz. Sao Pauloko Antzoki eta Kultur etxe askotan aurkeztu du taldeak bere burua, eta elkarlanean aritu da GKE desberdinen eta Kultura eta Hezkuntza Idazkaritzen proiektu kultural zenbaitekin.

La Compañía
La “Companhia Teatro Por Um Triz” fue creada en 1996, por actores diplomados en el Curso de Artes Escénicas de la Universidad Estadual de Campinas (UNICAMP) y desarrolla un trabajo con teatro infanto-juvenil, respetando la inteligencia y la sensibilidad de los niños. Su repertorio está constituído por relecturas de clásicos infantiles, por el rescate de cuentos populares y por temas actuales, abordando estos universos con humor y espíritu crítico, utilizando recursos del Teatro de Animación.

Su primer trabajo fue Viva Máquina, representado en la apertura del Festival Internacional de Teatro de Animación, producido por el SESC – SÃO PAULO, en junio de 1996.
Durante estos veinte años de trabajo, el grupo produjo muchos espectáculos infantiles, entre ellos:
Jugando a las Escondidas con Lobato, com texto original del grupo, inspirado en la vida y la obra del importante escritor Monteiro Lobato, pionero de la literatura infantil de Brasil. El Coronel y el Curupira, espectáculo que aborda mitos y leyendas del folclore brasileño. Doña Tierra, espectáculo sobre el medio ambiente. Almanaque de Mentira, que trae para el escenario una aventura en el mundo de los juegos. Pinocho Etc. y Tal, una relectura del clásico “Las aventura de Pinocho”, de Carlo Collodi, usando técnicas inspiradas no Bunraku, teatro de objetos y máscaras. El misterio del zapato que falta, una relectura de clásicos infantiles usando teatro de objetos. El grupo viene presentándose en diversos Teatros y Centros Culturales de San Pablo y participando de proyectos culturales en ONGs y Secretarias de Cultura y Educación.


9. TEATRO DE LA PLAZA – Brasil “Historias con desperdicios”

CMD DEUSTO Abenduak 1 diciembre

Gomendatutako Adina / Edad recomendada: Familiarra / Familiar
Iraupena / Duración: 50’
Hizkuntza / Idioma: Hitzik Gabe / sin texto
Lekua / Lugar: CMD DEUSTO
Data / Fecha: Abenduak 1 diciembre
Ordua/ Hora: 11:00 eta 18:00
https://www.youtube.com/watch?v=40aIrikBTAM.

  

Ikuskizuna
Hondakinen “birziklatzaile” batek, bidean barrena topatzen dituen hondakinak hartu, eta eszenatoki eder bilakatzen ditu. Ikusleen aurrean egin ere. Oihalak, kartoizko kaxak, latak eta plastikozko estalkiak ikuslearen aurrean eraldatzen dira, ibai emaritsuak banatzen dituen bi herrialdetan hain zuzen. “Kartoilaria” aktore bihurtzen da ondoren, eta bizia ematen die bere izakiei.
Modu honetan ezagutuko dugu poeta xarmant eta liluragarri bat, eta maitasunez eta itxaropenez betetako mezua utziko digu eskuetan.
Historias con desperdicios lanak asmatutako hizkuntza baliatzen du, baina erraz ulertuko du ikusleak, izan ere, hitz ezagunak erabiltzen baititu soinuaren eta ahotsaren jolasa sortzeko. Onomatopeiak ere azalduko dira.
Ikuskizunak lantzen dituen edukien artean badira, besteak beste, ingurugiroari eta ekologiari buruzkoak (sostengarritasuna, izadiaren erabilera eta zainketa, aniztasuna, baliabide naturalen birzklapena eta proetxua), prestakuntza etikoari buruzkoak (liskarrak konpontzeko eta erabaki kolektiboak hartzeko premiazkoa den elkarrizketa) eta arteari buruzkoak. Zerrenda horri ikuslearen irudimenak ahalbidetzen duen guztia gehitu behar zaio
.
El Espectáculo
Un “reciclador” de desechos transforma los desperdicios que encuentra por el camino en un bello escenario y lo monta a la vista del público. Telas, cajas de cartón, latas y envoltorios de plástico se transforman delante del espectador en dos países vecinos, separados por un caudaloso río. El “cartonero” se transforma luego en actor y da vida a sus criaturas.
De esta manera se revela un encantador y apasionante poeta que nos dejará un bonito mensaje de amor y esperanza.
Historias con desperdicios es hablada en un idioma inventado, fácilmente comprendido por el público, ya que utiliza palabras conocidas que se transforman en un juego sonoro y de inflexiones de la voz, así como por el uso de onomatopeyas.
Entre otros contenidos el espectáculo aborda cuestiones de medioambiente y ecología (sustentabilidad, manejo y conservación ambiental, diversidad, reciclaje y aprovechamiento de los recursos naturales); formación ética (el diálogo como forma de resolver conflictos y tomar decisiones colectivas); y temas relacionados con el arte, además de todo lo que la imaginación del espectador le permita.

Konpainia
Argentinan sortu zen 1983an, Buenos Aires hirian zehazki. Ipuin herrikoiak ditu gehienbat bere errepertorioan. Herrialde osoan barrena ibili zen 1986. urtera arte, eta ordutik aurrera bere kideak Teatro San Martín Txotxongilo taldean sartu ziren, 1991ra arte Ariel Bufano maisu handiaren zuzendaritzapean lan egin zutelarik.
Hainbat teknika uztartuz, eta modu askotako (eskularruzkoak, antzerki beltzaren araberakoak, itzalezkoak) txotxongiloak erabiliz, zenbait muntaia egin zituen, objektuen animazioan berezitu zelarik. 2000. urtean, Sao Paulon kokatu zen taldea, eta nazioko eta nazioarteko 50 jaialdi baino gehiagotan ordezkatu du Brasilgo herria.

La Compañía
Se formó en 1983 en Buenos Aires, Argentina, con un repertorio de obras basadas en cuentos folclóricos. Realizó giras por todo el país hasta el año 1986, en que sus integrantes ingresaron al Grupo de Titiriteros del Teatro San Martín, donde trabajaron junto al equipo dirigido por el gran maestro Ariel Bufano hasta el año 1991.
La compañía realizó montajes utilizando diferentes técnicas y combinando teatro de actores con títeres de guante, teatro negro, sombras y diversas otras técnicas, especializándose en la animación de objetos. En el 2000 la compañía se radicó en São Paulo, y desde entonces ha representado a Brasil en más de 50 festivales nacionales e internacionales.


Master Class
OBJEKTUEN ANIMAZIOA – ANIMACIÓN DE OBJETOS
Irakaslea: RENE BAKER

P6, pabellón 6 – Azaroak25 y 26 de Noviembre

Txotxongiloak eta emozioak
Los títeres y las emociones

Iraupena-Duración: 12 Horas
Partaide gehienezko kopurua-Participantes máximo 14
Jasotzaileak-Destinatarios: Titiritero, aktore eta zuzendari profesionalak-Para titiriteros, actores y directores de teatro profesionales.
Horario: de 11:00 a 14:00 y de 16:00 a 19:00

Matrikulazioa eta informazio gehiago – Matriculación y más información:
Juanjo_Corrales eurocultura.centre@gmail.com & 688 611 614

Contenidos
Un curso práctico en que se trabajará la expresión corporal del objeto. Se explorará como los títeres, objetos y materiales pueden comunicar actitudes y emociones sin recurrir a la palabra, utilizando la respiración, el rítmo, la postura, el gesto y la relación especial.

Se investigará también la importáncia de que el objeto teatral transmita sentimientos; como dice la Anne Dennis en The Articulate Body: “Una acción – una despedida, un abrazo, un asesinato, etc. – gana su valor dramático del momento que le procede: una duda persistente o un momento de hesitación… Para poder descifrar la totalidad, estos momentos tienen que ser visibles.”